Sunday, June 03, 2007

Who REALLY Owns and RUNS the Media in US and Europe

MEDIA CONTROLLED BY AMERICAN JEWS


The largest media conglomerate today is Time Warner (briefly called AOL-Time Warner; the AOL was dropped from the name when accounting practices at the AOL division were questioned by government investigators), which reached its current form when America Online bought Time Warner for $160 billion in 2000. The combined company had revenue of $39.5 billion in 2003. The merger brought together Steve Case, a Gentile, as chairman of AOL-Time Warner, and Gerald Levin, a Jew, as the CEO. Warner, founded by the Jewish Warner brothers in the early part of the last century, rapidly became part of the Jewish power base in Hollywood, a fact so well-known that it is openly admitted by Jewish authors, as is the fact that each new media acquisition becomes dominated by Jews in turn: Speaking of the initial merger of Time, Inc. with Warner, Jewish writer Michael Wolff said in New York magazine in 2001 "since Time Inc.'s merger with Warner ten years ago, one of the interesting transitions is that it has become a Jewish company." ("From AOL to W," New York magazine, January 29, 2001)

The third most powerful man at AOL-Time Warner, at least on paper, was Vice Chairman Ted Turner, a White Gentile. Turner had traded his Turner Broadcasting System, which included CNN, to Time Warner in 1996 for a large block of Time Warner shares. By April 2001 Levin had effectively fired Ted Turner, eliminating him from any real power. However, Turner remained a very large and outspoken shareholder and member of the board of directors.

Levin overplayed his hand, and in a May 2002 showdown, he was fired by the company's board. For Ted Turner, who had lost $7 billion of his $9 billion due to Levin's mismanagement, it was small solace. Turner remains an outsider with no control over the inner workings of the company. Also under pressure, Steve Case resigned effective in May 2003. The board replaced both Levin and Case with a Black, Richard Parsons. Behind Parsons the Jewish influence and power remains dominant.

AOL is the largest Internet service provider in the world, with 34 million U.S. subscribers. It is now being used as an online platform for the Jewish content from Time Warner. Jodi Kahn and Meg Siesfeld, both Jews, lead the Time Inc. Interactive team under executive editor Ned Desmond, a White Gentile. All three report to Time Inc. editor-in-chief Norman Pearlstine, a Jew. Their job is to transfer Time Warner's content to target specific segments of America Online's audience, especially women, children, and teens.

Time Warner was already the second largest of the international media leviathans when it merged with AOL. Time Warner's subsidiary HBO (26 million subscribers) is the nation's largest pay-TV cable network. HBO's "competitor" Cinemax is another of Time Warner's many cable ventures.

Until the purchase in May 1998 of PolyGram by Jewish billionaire Edgar Bronfman, Jr., Warner Music was America's largest record company, with 50 labels. Warner Music was an early promoter of "gangsta rap." Through its involvement with Interscope Records (prior to Interscope's acquisition by another Jewish-owned media firm), it helped to popularize a genre whose graphic lyrics explicitly urge Blacks to commit acts of violence against Whites. Bronfman purchased Warner Music in 2004, keeping it solidly in Jewish hands.

In addition to cable and music, Time Warner is heavily involved in the production of feature films (Warner Brothers Studio, Castle Rock Entertainment, and New Line Cinema). Time Warner's publishing division is managed by its editor-in-chief, Norman Pearlstine, a Jew. He controls 50 magazines including Time, Life, Sports Illustrated, and People. Book publishing ventures include Time-Life Books, Book-of-the-Month Club, Little Brown, and many others. Time Warner also owns Shoutcast and Winamp, the very tools that most independent Internet radio broadcasters rely on, and, as a dominant player in the Recording Industry Association of America (RIAA), was essentially "negotiating" with itself when Internet radio music royalty rules were set that strongly favored large content providers and forced many small broadcasters into silence. (The Register, "AOL Time Warner takes grip of net radio," 8th April 2003)

When Ted Turner, the Gentile media maverick, made a bid to buy CBS in 1985, there was panic in the media boardrooms across the country. Turner had made a fortune in advertising and then built a successful cable-TV news network, CNN, with over 70 million subscribers.

Although Turner had never taken a stand contrary to Jewish interests, he was regarded by William Paley and the other Jews at CBS as uncontrollable: a loose cannon who might at some time in the future turn against them. Furthermore, Jewish newsman Daniel Schorr, who had worked for Turner, publicly charged that his former boss held a personal dislike for Jews.

To block Turner's bid, CBS executives invited billionaire Jewish theater, hotel, insurance, and cigarette magnate Laurence Tisch to launch a "friendly" takeover of CBS. From 1986 to 1995 Tisch was the chairman and CEO of CBS, removing any threat of non-Jewish influence there. Subsequent efforts by Ted Turner to acquire CBS were obstructed by Gerald Levin's Time Warner, which owned nearly 20 percent of CBS stock and had veto power over major deals. But when his fellow Jew Sumner Redstone offered to buy CBS for $34.8 billion in 1999, Levin had no objections.

Thus, despite being an innovator and garnering headlines, Turner never commanded the "connections" necessary for being a media master. He finally decided if you can't lick 'em, join 'em, and he sold out to Levin's Time Warner. Ted Turner summed it up:

"I've had an incredible life for the most part. I made a lot of smart moves, and I made a lot of money. Then something happened, and I merged with Time Warner, which looked like the right thing to do at the time. And it was good for shareholders.

"But then I lost control. I thought I would have enough moral authority to have all the influence in the new company. If you go into business, be very careful with whom you merge.

"I thought I was buying Time Warner, but they were buying me. We had kind of a difference in viewpoint. Then they merged with AOL, and that was a complete disaster, at least so far. I have lost 85 percent of my wealth."

The second-largest media conglomerate today, with 2003 revenues of $27.1 billion, is the Walt Disney Company. Its leading personality and CEO, Michael Eisner, is a Jew.

The Disney empire, headed by a man described by one media analyst as a "control freak," includes several television production companies (Walt Disney Television, Touchstone Television, Buena Vista Television) and cable networks with more than 100 million subscribers altogether. As for feature films, the Walt Disney Motion Pictures Group includes Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, and Caravan Pictures. Disney also owns Miramax Films, run by the Jewish Weinstein brothers, Bob and Harvey, who have produced such ultra-raunchy movies as The Crying Game, Priest, and Kids.

When the Disney Company was run by the Gentile Disney family prior to its takeover by Eisner in 1984, it epitomized wholesome family entertainment. While it still holds the rights to Snow White, the company under Eisner has expanded into the production of a great deal of so-called "adult" material.

In August 1995, Eisner acquired Capital Cities/ABC, Inc., which owns the ABC television network, which in turn owns ten TV stations outright in such big markets as New York, Chicago, Philadelphia, Los Angeles, San Francisco, and Houston. In addition, in the United States ABC has 225 affiliated TV stations, over 2,900 affiliated radio stations and produces over 7,200 radio programs. ABC owns 54 radio stations and operates 57 radio stations, many in major cities such as New York, Washington, and Los Angeles. Radio Disney, part of ABC Radio Networks, provides programming targeting children.

Sports network ESPN, an ABC cable subsidiary, is headed by President and CEO George W. Bodenheimer, who is a Jew. The corporation also controls the Disney Channel, Toon Disney, A&E, Lifetime Television, SOAPnet and the History Channel, with between 86 and 88 million subscribers each. The ABC Family television network has 84 million subscribers and, in addition to broadcasting entertainment (some of it quite raunchy for a "family" channel), is also the network outlet for Christian Zionist TV evangelist Pat Robertson.

Although primarily a telecommunications company, ABC/Disney earns over $1 billion in publishing, owning Walt Disney Company Book Publishing, Hyperion Books, and Miramax Books. It also owns six daily newspapers and publishes over 20 magazines. Disney Publishing Worldwide publishes books and magazines in 55 languages in 74 countries, reaching more than 100 million readers each month

On the Internet, Disney runs Buena Vista Internet Group, ABC Internet Group, ABC.com, ABCNEWS.com, Oscar.com, Mr. Showbiz, Disney Online, Disney's Daily Blast, Disney.com, Family.com, ESPN Internet Group, ESPN.sportzone.com, Soccernet.com, NFL.com, NBA.com, Infoseek (partial ownership), and Disney Interactive.

Viacom. Number three on the list, with 2003 revenues of just over $26.5 billion, is Viacom, Inc., headed by Sumner Redstone (born Murray Rothstein), a Jew. Melvin A. Karmazin, another Jew, was number two at Viacom until June 2004, holding the positions of president and chief operating officer. Karmazin remains a large Viacom shareholder. Replacing Karmazin as co-presidents and co-COOs are a Jew, Leslie Moonves, and Tom Freston, a possible Jew. (We have been unable to confirm Freston's Jewish ancestry; he has done work for Jewish organizations and was involved in the garment trade, a heavily Jewish industry, importing clothing from the Third World to the U.S. in the 1970s.)

Viacom produces and distributes TV programs for the three largest networks, owns 39 television stations outright with another 200 affiliates in its wholly-owned CBS Television Network, owns 185 radio stations in its Infinity radio group, and has over 1,500 affiliated stations through its CBS Radio Network. It produces feature films through Paramount Pictures, headed by Jewess Sherry Lansing (born Sherry Lee Heimann), who is planning to retire at the end of 2005.

Viacom was formed in 1971 as a way to dodge an anti-monopoly FCC ruling that required CBS to spin off a part of its cable TV operations and syndicated programming business. This move by the government unfortunately did nothing to reduce the mostly Jewish collaborative monopoly that remains the major problem with the industry. In 1999, after CBS had again augmented itself by buying King World Productions (a leading TV program syndicator), Viacom acquired its progenitor company, CBS, in a double mockery of the spirit of the 1971 ruling.

Redstone acquired CBS following the December 1999 stockholders' votes at CBS and Viacom. CBS Television has long been headed by the previously mentioned Leslie Moonves; the other Viacom co-president, Tom Freston, headed wholly-owned MTV.

Viacom also owns the Country Music Television and The Nashville Network cable channels and is the largest outdoor advertising (billboards, etc.) entity in the U.S. Viacom's publishing division includes Simon & Schuster, Scribner, The Free Press, Fireside, and Archway Paperbacks. It distributes videos through its over 8,000 Blockbuster stores. It is also involved in satellite broadcasting, theme parks, and video games.

Viacom's chief claim to fame, however, is as the world's largest provider of cable programming through its Showtime, MTV, Nickelodeon, Black Entertainment Television, and other networks. Since 1989 MTV and Nickelodeon have acquired larger and larger shares of the juvenile television audience. MTV dominates the television market for viewers between the ages of 12 and 24.

Sumner Redstone owns 76 per cent of the shares of Viacom. He offers Jackass as a teen role model and pumps MTV's racially mixed rock and rap videos into 342 million homes in 140 countries and is a dominant cultural influence on White teenagers around the world. MTV also makes race-mixing movies like Save the Last Dance.

Nickelodeon, with over 87 million subscribers, has by far the largest share of the four-to-11-year-old TV audience in America and is expanding rapidly into Europe. Most of its shows do not yet display the blatant degeneracy that is MTV's trademark, but Redstone is gradually nudging the fare presented to his kiddie viewers toward the same poison purveyed by MTV. Nickelodeon continues a 12-year streak as the top cable network for children and younger teenagers.

NBC Universal. Another Jewish media mogul is Edgar Bronfman, Jr. He headed Seagram Company, Ltd., the liquor giant, until its recent merger with Vivendi. His father, Edgar Bronfman, Sr., is president of the World Jewish Congress.

Seagram owned Universal Studios and later purchased Interscope Records, the foremost promoter of "gangsta rap," from Warner. Universal and Interscope now belong to Vivendi Universal, which merged with NBC in May 2004, with the parent company now called NBC Universal.

Bronfman became the biggest man in the record business in May 1998 when he also acquired control of PolyGram, the European record giant, by paying $10.6 billion to the Dutch electronics manufacturer Philips.

In June 2000, the Bronfman family traded Seagram to Vivendi for stock in Vivendi, and Edgar, Jr. became vice chairman of Vivendi. Vivendi was originally a French utilities company, and was then led by Gentile Jean-Marie Messier. A board of directors faction led by Bronfman forced Messier to resign in July 2002.

Vivendi also acquired bisexual Jew Barry Diller's USA Networks in 2002. (Diller is the owner of InterActive Corporation, which owns Expedia, Ticketmaster, The Home Shopping Network, Lending Tree, Hotels.com, CitySearch, Evite, Match.com, and other Internet businesses.) Vivendi combined the USA Network, Universal Studios, Universal Television, and theme parks into Vivendi Universal Entertainment (VUE).

After the Vivendi-NBC merger, Bronfman used his considerable personal profits to strike out on his own, and recently purchased Warner Music from Jewish-dominated Time Warner. The current chairman of NBC Universal is a Gentile often associated with Jewish causes, long-time NBC employee Bob Wright. Ron Meyer, a Jew, is president and chief operating officer of Universal Studios. Stacey Snider, also Jewish, is the chairman of Universal Pictures. The president of NBC Universal Television Group is Jeff Zucker, another Jew.

Other media companies: Rupert Murdoch's News Corporation owns Fox Television Network, Fox News, the FX Channel, 20th Century Fox Films, Fox 2000, and publisher Harper Collins. News Corp. is the fifth largest megamedia corporation in the nation, with 2003 revenues of approximately $19.2 billion. It is the only other media company which comes close to the top four.

Murdoch is nominally a Gentile, but there is some uncertainty about his ancestry and he has vigorously supported Zionism and other Jewish causes throughout his life. One historian has published information from a claimed high-level media source who says that Murdoch's mother, Elisabeth Joy Greene, was Jewish. Murdoch's number two executive is Peter Chernin, who is president and chief operating officer—and a Jew.

Under Chernin, Jews hold key positions in the company: Gail Berman runs Fox Entertainment Group; Mitchell Stern heads satellite television division DirecTV; Jane Friedman is chairman and CEO of Harper Collins; and Thomas Rothman is chairman of Fox Filmed Entertainment. News Corporation also owns the New York Post and TV Guide, and both are published under Chernin's supervision. The primary printed neoconservative journal, The Weekly Standard, is also published by News Corporation and edited by William Kristol, a leading Jewish neocon spokesman and "intellectual."

Most of the television and movie production companies that are not owned by the large media corporations are also controlled by Jews.

For example, Spyglass, an "independent" film producer which has made such films as The Sixth Sense, The Insider, and Shanghai Noon, is controlled by its Jewish founders Gary Barber and Roger Birnbaum, who are co-chairmen. Jonathan Glickman serves as president and Paul Neinstein is executive vice president. Both men are Jews. Spyglass makes movies exclusively for DreamWorks SKG.

The best known of the smaller media companies, DreamWorks SKG, is a strictly kosher affair. DreamWorks was formed in 1994 amid great media hype by recording industry mogul David Geffen, former Disney Pictures chairman Jeffrey Katzenberg, and film director Steven Spielberg, all three of whom are Jews. The company produces movies, animated films, television programs, and recorded music. Considering the cash and connections that Geffen, Katzenberg, and Spielberg have, DreamWorks may soon be in the same league as the big four.

One major studio, Columbia Pictures, is owned by the Japanese multinational firm Sony. Nevertheless, the studio's chairman is Jewess Amy Pascal, and its output fully reflects the Jewish social agenda. Sony's music division recently merged with European music giant BMG to form Sony BMG Music Entertainment, now one of the world's largest music distributors. It is headed by CEO Andrew Lack, formerly president and CEO of NBC—and a Jew. Sony's overall American operations are headed by a Jew named Howard Stringer, formerly of CBS, who hired Lack.

Films produced by seven of the firms mentioned above—Disney, Warner Brothers, Paramount (Viacom), Universal (NBC Universal), 20th Century Fox (News Corp.), DreamWorks, and Columbia (Sony)—accounted for 94% of total box-office receipts for the year 2003.

The big three in television network broadcasting used to be ABC, CBS, and NBC. With the consolidation of the media empires, these three are no longer independent entities. While they were independent, however, each was controlled by a Jew since its inception: ABC by Leonard Goldenson; NBC first by David Sarnoff and then by his son Robert; and CBS first by William Paley and then by Laurence Tisch. Over several decades these networks were staffed from top to bottom with Jews, and the essential Jewishness of network television did not change when the networks were absorbed by other Jewish-dominated media corporations. The Jewish presence in television news remains particularly strong.

NBC provides a good example of this. The president of NBC News is Neal Shapiro. Jeff Zucker is NBC Universal Television Group president. Reporting directly to Zucker is his close friend Jonathan Wald, formerly an NBC program producer, now a senior consultant for CNBC. David M. Zaslav is president of NBC Cable (and also a director of digital video firm TiVo Inc.). The president of MSNBC is Rick Kaplan. All of these men are Jews.

A similar preponderance of Jews exists in the news divisions of the other networks. Sumner Redstone (aka Murray Rothstein), Tom Freston, and Les Moonves control Viacom's CBS. Moonves demonstrated his power in 2002 by replacing the entire staff of the new CBS Early Show. He is also a great-nephew of Zionist leader David Ben-Gurion, Israel's first prime minister. Al Ortiz (also a Jew) is executive producer and director of special events coverage for CBS News. Senior executive producer Michael Bass and Victor Neufeld (formerly producer of ABC's 20/20) produce the CBS Early Show; both are Jews.

At ABC, David Westin, who is a Jew according to Jeffrey Blankfort of the Middle East Labor Bulletin, is the president of ABC News. The senior vice president for news at ABC is Paul Slavin, also a Jew. Bernard Gershon, a Jew, is senior vice president/general manager of the ABC News Digital Media Group, in charge of ABCNEWS.com, ABC News Productions, and ABC News Video Source.

After television news, daily newspapers are the most influential information medium in America. About 58 million of them are sold (and presumably read) each day. These millions are divided among some 1,456 different publications.

In 1945, four out of five American newspapers were independently owned and published by local people with close ties to their communities. Those days, however, are gone. Most of the independent newspapers were bought out or driven out of business by the mid-1970s. Today most "local" newspapers are owned by a rather small number of large companies controlled by executives who live and work hundreds or even thousands of miles away. Today less than 20 percent of the country's 1,456 papers are independently owned; the rest belong to multi-newspaper chains. Only 103 of the total number have circulations of more than 100,000. Only a handful are large enough to maintain independent reporting staffs outside their own communities; the rest must depend on these few for all of their national and international news.

The Associated Press (AP), which sells content to newspapers, is currently under the control of its Jewish vice president and managing editor, Michael Silverman, who directs the day-to-day news reporting and supervises the editorial departments. Silverman had directed the AP's national news as assistant managing editor, beginning in 1989. Jewess Ann Levin is AP's national news editor. Silverman and Levin are under Jonathan Wolman, also a Jew, who was promoted to senior vice president of AP in November 2002.

In only two per cent of the cities in America is there more than one daily newspaper, and competition is frequently nominal even among them, as between morning and afternoon editions under the same ownership or under joint operating agreements.

Much of the competition has disappeared through the monopolistic tactics of the Jewish Newhouse family's holding company, Advance Publications. Advance publications buys one of two competing newspapers, and then starts an advertising war by slashing advertising rates, which drives both papers to the edge of bankruptcy. Advance Publications then steps in and buys the competing newspaper. Often both papers continue: one as a morning paper and the other as an evening paper. Eventually, though, one of the papers is closed—giving the Newhouse brothers the only daily newspaper in that city. For example, in 2001 the Newhouses closed the Syracuse Herald-Journal leaving their other Syracuse newspaper, the Post-Journal, with a monopoly.

The Newhouse media empire provides an example of more than the lack of real competition among America's daily newspapers: it also illustrates the insatiable appetite Jews have shown for all the organs of opinion control on which they could fasten their grip. The Newhouses own 31 daily newspapers, including several large and important ones, such as the Cleveland Plain Dealer, the Newark Star-Ledger, and the New Orleans Times-Picayune; Newhouse Broadcasting, consisting of television stations and cable operations; the Sunday supplement Parade, with a circulation of more than 35 million copies per week; some two dozen major magazines, including The New Yorker, Vogue, Wired, Glamour, Vanity Fair, Bride's, Gentlemen's Quarterly, Self, House & Garden, and all the other magazines of the wholly-owned Conde Nast group. The staffing of the magazines is, as you might expect, quite Kosher. Parade can serve as an example: Its publisher is Randy Siegel, its editor and senior vice president is Lee Kravitz, its creative director is Ira Yoffe, its science editor is David H. Levy, and its health editor is Dr. Isadore Rosenfeld.

This Jewish media empire was founded by the late Samuel Newhouse, an immigrant from Russia. When he died in 1979 at the age of 84, he bequeathed media holdings worth an estimated $1.3 billion to his two sons, Samuel and Donald. With a number of further acquisitions, the net worth of Advance Publications has grown to more than $9 billion today. The gobbling up of so many newspapers by the Newhouse family was facilitated by newspapers' revenue structure. Newspapers, to a large degree, are not supported by their subscribers but by their advertisers. It is advertising revenue—not the small change collected from a newspaper's readers—that largely pays the editor's salary and yields the owner's profit. Whenever the large advertisers in a city choose to favor one newspaper over another with their business, the favored newspaper will flourish while its competitor dies. Since the beginning of the last century, when Jewish mercantile power in America became a dominant economic force, there has been a steady rise in the number of American newspapers in Jewish hands, accompanied by a steady decline in the number of competing Gentile newspapers—to some extent a result of selective advertising policies by Jewish merchants.

The New York Times, with a 2003 circulation of 1,119,000, is the unofficial social, fashion, entertainment, political, and cultural guide of the nation. It tells America's "smart set" which books to buy and which films to see; which opinions are in style at the moment; which politicians, educators, spiritual leaders, artists, and businessmen are the real comers.

The New York Times was founded in 1851 by two Gentiles, Henry J. Raymond and George Jones. After their deaths, it was purchased in 1896 from Jones's estate by a wealthy Jewish publisher, Adolph Ochs. His great-great-grandson, Arthur Sulzberger, Jr., is the paper's current publisher and the chairman of the New York Times Co. Russell T. Lewis, also a Jew, is president and chief executive officer of The New York Times Company. Michael Golden, another Jew, is vice chairman. Martin Nisenholtz, a Jew, runs their massive Internet operations.

The Sulzberger family also owns, through the New York Times Co., 33 other newspapers, including the Boston Globe, purchased in June 1993 for $1.1 billion; eight TV and two radio broadcasting stations; and more than 40 news-oriented Web operations. It also publishes the International Herald Tribune, the most widely distributed English-language daily in the world. The New York Times News Service transmits news stories, features, and photographs from the New York Times by wire to 506 other newspapers, news agencies, and magazines.

The Washington Post, like the New York Times, had a non-Jewish origin. It was established in 1877 by Stilson Hutchins, purchased from him in 1905 by John R. McLean, and later inherited by Edward B. McLean. In June 1933, however, at the height of the Great Depression, the newspaper was forced into bankruptcy. It was purchased at a bankruptcy auction by Eugene Meyer, a Jewish financier and former partner of the infamous Bernard Baruch, a Jew who was industry czar in America during the First World War. The Washington Post was run by Katherine Meyer Graham, Eugene Meyer's daughter, until her death in 2001. She was the principal stockholder and board chairman of the Washington Post Company; and she appointed her son, Donald Graham, publisher of the paper in 1979. Donald became Washington Post Company CEO in 1991 and its board chairman in 1993, and the chain of Jewish control at the Post remains unbroken. The newspaper has a daily circulation of 732,000, and its Sunday edition sells over one million copies.

The Washington Post Company has a number of other media holdings in newspapers (the Gazette Newspapers, including 11 military publications); in television (WDIV in Detroit, KPRC in Houston, WPLG in Miami, WKMG in Orlando, KSAT in San Antonio, WJXT in Jacksonville); and in magazines, most notably the nation's number-two weekly newsmagazine, Newsweek.

The Washington Post Company's various television ventures reach a total of about 12 million homes, and its cable TV service, Cable One, has 750,000 subscribers.

The Wall Street Journal sells 1,820,000 copies each weekday and is owned by Dow Jones & Company, Inc., a New York corporation that also publishes 33 other newspapers and the weekly financial tabloid Barron's. The chairman and CEO of Dow Jones is Peter R. Kann, who is a Jew. Kann also holds the posts of chairman and publisher of the Wall Street Journal.

Most of New York's other major newspapers are in Jewish hands. In January 1993 the New York Daily News (circulation 729,000) was bought from the estate of the late Jewish media mogul Robert Maxwell (born Ludvik Hoch) by Jewish real-estate developer Mortimer B. Zuckerman. Another Jew, Les Goodstein, is the president and chief operating officer of the New York Daily News. And, as mentioned above, the New York Post (circulation 652,000) is owned by News Corporation under the supervision of Jew Peter Chernin.

The story is much the same for other media as it is for television, radio, films, music, and newspapers. Consider, for example, newsmagazines. There are only three of any importance published in the United States: Time, Newsweek, and U.S. News & World Report.

Time, with a weekly circulation of 4.1 million, is published by a subsidiary of Time Warner Communications, the news media conglomerate formed by the 1989 merger of Time, Inc., with Warner Communications. The editor-in-chief of Time Warner Communication is Norman Pearlstine, a Jew.

Newsweek, as mentioned above, is published by the Washington Post Company, under the Jew Donald Graham. Its weekly circulation is 3.2 million.

U.S. News & World Report, with a weekly circulation of 2.0 million, is owned and published by the aforementioned Mortimer B. Zuckerman, who also has taken the position of editor-in-chief of the magazine for himself. Zuckerman also owns New York's tabloid newspaper, the Daily News, which is the sixth-largest paper in the nation.



MEDIA CONTROLLED BY EUROPEAN JEWS


It had always supposedly been a principle of ITV, since its foundation in 1955, that unlike the BBC, each company involved could only hold a franchise to broadcast to a single region and that these franchises were to be reviewed every couple of years. But in 1993, the Jew Michael Green, who is the founder and Chairman of Carlton Communications plc, along with the Jewish Saatchi brothers of the advertising giants Saatchi and Saatchi, aggressively campaigned to have the independence of the ITV regions abolished, with the Government agreeing. At present, the ITV network is divided into fourteen regions, all of which are controlled by two Jewish controlled companies, Carlton Communications plc and Granada plc, except for the less populous regions of Scotland, Ulster and the Channel Islands. Carlton controls Central, London, West Country and HTV Wales and West: while Granada controls Anglia, Border, Granada, London Weekend, Meridian, Tyne Tees and Yorkshire

In April 2001, Carlton Communications plc and Granada plc announced proposals for partnership in a new ITV company, which will put the entire ITV network under the control of a single Jewish controlled ITV company. New Labour have announced, May 2002, that present laws which would prohibit such a merger are to be changed in their Communications Bill. The new company will simply have control of ITV, ITV2, and a new ITV Sport Channel. Michael Green, the Jewish Chairman of Carlton Communications plc, boasted of the new monopoly that: "ITV will now leapfrog the BBC and Sky with this new partnership. A combined free-to-air and pay television audience of 50 million viewers a week offering entertainment, the Internet and e-commerce is a world first." Steve Morrison, the Jewish Chief Executive of Granada plc, commented: "This agreement will fuel the growth and evolution of ITV and unlock the full potential of our assets in the digital age. ITV's strong content brands, like Coronation Street, Popstars, Survivor and Who Wants to be a Millionaire? will be exploited across all channels, making ITV the home of entertainment for everyone, everywhere." As things are, each of the companies broadcasts to 26 million people, half of the country, or more. Kosher TV.

The Jew Michael Philip Green is the founder and Chairman of Carlton Communications plc, floated on the London Stock Exchange in February 1983. He has a personal "salary" of £892,000, a personal fortune of £124 million and a staff of 3000.

Carlton has a turnover of £2.1 billion, and in A. D. 2000 reported pre-tax profits of £342m. Carlton is a media company, dealing in free and pay television, the making and distribution of programmes, as well as in interactive television and the internet. It owns over 40 per cent of the ITV network, which is by far the UK's largest commercial broadcaster, and thereby presently broadcasts to 26 million people in the United Kingdom. Its ITV channels are: Central, London, West Country and HTV Wales and HTV West. Its Carlton Channels division also includes 50% of London News Network, 25% of GMTV and 20% of ITN. Carlton Productions is a major producer for ITV, producing drama, entertainment, factual entertainment, comedy and children's titles, investing over £200m a year in producing new television programmes for ITV, BBC, Channel 4, Channel 5 and digital channels. It includes the producer Planet 24, responsible for the sick and perverse Gay Time TV, and the supplier of game show formats Action Time. Carlton International controls and sells a library of 2,000 films and 18, 000 hours of television programmes to over 100 countries. Carlton America produces seventeen films for television each year. According to the Media Guardian, July 16, 2001: "[Green's] future power is inextricably linked to the future of ITV, which will become a single company in the not too distant future." He was quoted in the Jewish Chronicle as declaring that: "I am very aware of being Jewish."

The Jew Green is also Director of ITN, which provides the news for the ITV network, of GMTV Limited and of Thomson multimedia in France. He is also Chairman of the Media Trust. The Jew Steve Morrison is Chief Executive of Granda plc. He joined Granada Television in 1974, was made Director of Programmes in 1987, and was appointed Managing Director of Granada in 1993, Managing Director of LWT in 1994, Chairman of the ITV Marketing Group and of Laser Sales in 1995, and Chief Operating Officer of Granada Media Group in 1996. He is also Governor of the National Film and Television School. He is set on permanent joint domination of the entire ITV network with his fellow Jew Michael Green.

In the year ending 30th September 2000, Granada plc had a turnover of £5,447 million and made operating profits of £123 million. Like its partner Carlton Communications plc, Granada is a media company, dealing in television broadcasting and production, pay and digital TV. The company owns seven of the ITV stations: Anglia, Border, Granada, London Weekend, Meridian, Tyne Tees and Yorkshire. It broadcasts to 60% of Britain's homes. Its other ITV investments are ITN (20%), GMTV (25%), London News Network (50%), and the Scottish Media Group (18.1%), which controls Grampian, and Scottish. Granada Creative produces nearly 9000 hours of original television programmes and films per year, which it sells to more than 120 countries and makes in five countries worldwide. It made 60 % of the ITV Network's original programmes, in A. D. 2000, and 83 % of its best-rating ones.

Also worthy of mention within the ITV network is Anglia Television, now part of the Granada Media Group. Broadcasting to the East of England, covering nine counties from the Wash to the Thames and westwards to Northamptonshire, Hertfordshire and Buckinghamshire, of which it is the most watched television channel, it has its own audience of over four million. However, as a producer, Anglia is the major provider of daytime and religious programmes for the entire ITV Network and also produces documentaries.

The Jew Graham Creelman has been Managing Director of Anglia Television since 1996. He is also Chairman of Anglia Multimedia, Chair of Eastern Screen, and Chair of East of England Cultural Consortium. Before joining Anglia, he was a current affairs producer for BBC Television, and specialised in politics.

The "Italian" Jew Giovanni Treves was appointed Chairman of Channel 4 Television Corporation in January 1998 and presently has a term of appointment extending to the end of 2003. He was Chairman in the late 1980s of the world leading advertising agency, Saatchi & Saatchi, founded by the Jews Charles and Maurice Saatchi.

The Channel 4 Television Corporation was created in 1982 by the Jew Jeremy Isaacs as a government owned, but privately funded, public broadcasting company with the terms of reference to dominate the fourth channel, except in Wales. Its share of total television viewing in Britain rose to 10.5% in 2000, while turnover rose to a record £716m, falling back with a loss of £21 million after tax in 2001. Channel Four continues to be at the cutting edge of sickness amongst the terrestrial broadcasters. Its endless flow of filth and perversion earned its former boss, the Jew Michael Grade, who took over from the Jew Jeremy Isaacs, the title of Britain's "pornographer-in-chief", from the Daily Mail. The 2001 Annual Report explains the values and intentions of the Corporation: "Channel 4 reflects the social, cultural and political realities of Britain. But it does more. It also challenges and shapes those realities. Its role is to be innovative and experimental, to represent the rich diversity of contemporary society. Making waves is a central part of its purpose as a broadcaster." The Annual Report further explains: "Maximising Channel 4's impact on British society cannot come from chasing ratings any more than it can come from a rigid adherence to particular formulaic obligations. It can only come from an uncompromising commitment to creative excellence and diversity, underpinned and made possible by commercial strength." They want to "maximise Channel 4's impact on British society" through "an uncompromising commitment to […] diversity" backed up by their money and influence, so as to "shape" the "social, cultural and political realities" of Britain.

The present Director General of the BBC is Greg Dyke, who is thought to be a Shabbats Goy. He was appointed by the fanatically muliticulti New Labour Government, to which Party he had donated over £50, 000 in the preceding five years. He was previously Chairman of Pearson Broadcasting plc, who then owned Thames Television, and while there he left its day-to-day running to the Managing Director, the Jew Tony Cohen. Dyke is well known for his fanatical anti-white crusade. He complained during his interview on BBC Radio Scotland's The Mix show on January 7, 2001 that, "I think the BBC is hideously white." And I had thought it was hideously Jewish, like the rest of the world's media! He has made the negress Linda Mitchell Head of Diversity at the BBC, with the task of ensuring that the BBC fully reflects "the diversity of the United Kingdom" in its programmes and workforce. Dyke explained at a Race in the Media conference, that his crusade to enlarge the ethnic representation of the BBC is the "acid test" of his tenure.

The Jew Alan Yentob is Director of Drama, Entertainment and Children's Programmes for all of BBC television, and has a personal staff of 1392 and a salary of £213,000. He formerly had the title of Director of Television from 1997 to 2000 and before that, Director of Programmes. According to Broadcast magazine in 1996, his former title gave him "control over all non-news BBC programmes". Judging by his new title, one does not suppose much has changed. He is a close personal friend of the Jew Michael Green who owns Carlton plc and of the Jew Michael Grade, Chairman of Pinewood-Shepperton Limited, whom we shall meet soon. They holidayed together in the Caribbean and, together with the Jew Charles Saatchi, are referred to by insiders as the "St. John's Wood Mafia". A Jewish reporter mentioned in the Evening Standard of 21st January 1992 with astonishing indiscretion that, "David was at school with Michael who plays snooker with Charles who knows Alan who is a friend of Michael. Together these five men form a powerful group who have a massive influence on what you will be watching on television today." The five referred to are the Jews David Elstein, Michael Grade, Charles Saatchi, Alan Yentob and Michael Green.

For good measure the atheist Jew, Alan Bookbinder was appointed the BBC's new Head of Religion and Ethics in July 2001. The Jew Peter Salmon is their Director of Sport.

The Jewess Jenny Abramsky is Director of BBC Radio and Music and has control of all of BBC Radios 1, 2, 3, 4, 5 Live, and of the BBC's digital radio operation. She took over from the Jew Michael (John) Green. Abramsky is the most powerful executive in radio in the UK, public service or commercial: with control of the five national radio stations she oversees 49% of all radio listening in Britain. She has an annual programming budget of £290 million, a staff of 600 and takes home £258, 000. She has spent over 30 years in BBC Radio, only taking a two-year break as Director of the BBC Continuous News Services. Abramsky has also been a Governor of the British Film Industry since February 2000. The BFI Annual Review for the year 1999-2000 states: "We embarked on a series of initiatives to establish cultural diversity as a core value across the BFI". They have established the Towards Visibility campaign as part of their "cultural diversity strategy". She received the accolade of "Woman of Distinction" from Jewish Care in 1990.

British Sky Broadcasting is also a significant television broadcaster in the United Kingdom, and a part of the global media empire, News Corporation, of the Jew Rupert Murdoch. Murdoch is the son of Elisabeth Joy Green who is said to be the daughter of a wealthy Jewish family (Candour, volume 35, no 6, June 1984). His rise in the media business has been due to the financial support of the Jews Oppenheimer, Bronfman, Armand Hammer and the Jewish Rothschild empire. British Sky Broadcasting is Britain's leading pay-TV provider and one of the world's top 250 companies. It broadcasts news, entertainment and sports programmes to over 10 million subscribers and their families in Britain and Ireland, which includes five and half million subscribers to its digital satellite service, which was launched in 1998 with 140 channels. By 1999, satellite and cable television channels accounted for over 15% of total UK viewing.

Murdoch has spoken of "my faith and News Corporation's faith in the integrity and worthiness of the Zionist undertaking" (Kissing The Boots Of A Media Goliath by Norman Solomon, Creators Syndicate), illustrating the Jewishness of his media empire. He explained at a Museum of Jewish Heritage dinner at the Waldorf-Astoria that, "I have always believed in the future of Israel and the goals of the international Jewish community" (15 Minutes, Issue 26, July 2001), from which we may see that he is promoting not only the Zionist occupation of Palestine, but the general interests, schemes and goals of what he calls, "the international Jewish community", i.e., organised international Jewry. He is also the man who introduced open pornography into Britain's newspapers.

At a dinner of the Jewish Community Relations Council, Murdoch told the billionaire Jew Mike Bloomberg (elected Mayor of New York in April 2002) :

"This is how Mike Bloomberg decided to go for the gold at City Hall. Last spring, he asked ["Polish-"Jewish] Ed Koch what it was like to be mayor of New York. […] Mayor Mike related the story at the 25th anniversary dinner of the Jewish Community Relations Council at the Plaza Hotel, where JCRC president introduced him as Mayor Mordechai. And how did Koch become mayor? He said that in 1977 the editors of the New York Post interviewed the seven candidates. Koch stood sixth in the polls. A week later his phone rang. "Is Congressman Koch home?" "Who's calling," Koch asked. "Rupert." "Rupert...Rupert...doesn't sound Jewish to me." Murdoch proceeded to inform the candidate that the next day's New York Post would endorse him on the front page. "Rupert," Koch replied, "you just elected me mayor of New York." […]

"Murdoch told of the time he took a group of editors from New York and London for a weekend at Ariel Sharon's ranch. Sharon took them on a bird's-eye tour of Israel aboard a helicopter gunship, flying over the Golan Heights, West Bank and settlements. "We saw the vulnerability of the country," Murdoch said. "Not all New York newspapers feel the cause of Israel is all the news that's fit to print," he added. Gov. George Pataki praised the publisher: "There is no newspaper in the U.S. more supportive of Israel than [Murdoch's] the New York Post."" (15 minutes, Issue 35, April, 2002)

The other leading media bosses in the world all broadcast some channels into Britain via satellite: the Jew Gerald Levin, the Chief Executive Officer of AOL-Time Warner, the leading media conglomerate in the world with sales of £18 billion in the first two quarters of 2001, and 133 million subscribers; the Jew Michael Eisner, Chairmen and Chief Executive Officer of Disney, another world leading media conglomerate, with a turnover of $25 billion; and the Jew Sumner Rothstein ("Redstone"), Chairman and Chief Executive of Viacom, also a world leading media conglomerate with a turnover of $20 billion. The Jew Sumner Redstone remarks of the suspected Jew Murdoch that, "he basically wants to conquer the world." Takes one to know one? Something to bear in mind. For their part, Jewish-controlled AOL-Time Warner boast that, "We touch consumers worldwide more than 2.5 billion times each month."

Pinwood-Shepperton is controlled by the Jew Michael Grade. Grade is the nephew of the Jew Lew Grade, also a film producer and one of the founders of the ITV network. Michael Grade was formerly Controller of BBC 1 in 1984, Director of BBC Programmes in 1986, and he is the one who, as Chief Executive of Channel 4 from 1988 to 1997, was dubbed "pornographer-in-chief" by the Daily Mail. He is now Executive Chairman of Pinewood and Shepperton Studios, Chairman of Hemscott plc, Chairman of the Octopus Publishing Group and in October 2001 was made Chairman of Camelot. The Jew Grade purchased Pinewood Studios from the Rank Group plc for £62 million in February 2000 A. D. He was backed by the investment trust "3i", paying £55.5 million in cash and £6.5 million in a loan note, repayable in 2007. In February 2001 he paid £35 million for the rival Shepperton Studios, again backed by "3i", and while the studios continue to operate under their old names, they are now merged into a single company as Pinewood-Shepperton, valued at over $144 million.

Pinewood was built in the l930s by J. Arthur Rank and was the home of many "classic" British films. It is Europe's leading production facility and has been at the front of international production for over 60 years, presently providing studio facilities for producers of feature films and of commercial and television programmes. Shepperton has also been in operation since the 1930s and over 600 films have been made here, including many British "classics". It is the second largest production studio in Britain, hosting high profile television programmes and providing facilities and stages for hundreds of commercials a year.

This uniformity of political purpose finds an important rallying expression in the Cultural Diversity Network, which was launched on October 12, 2000. Its membership comprises the ITV Network Centre, Carlton Communications plc, the Granada plc, the BBC, Channels 4 and 5, BSkyB, ITN, the Independent Television Commission, the Royal Television Society, BAFTA, the Film Council and the Broadcasting Standards Commission. United News and Media and Pearson plc were also members before they were absorbed by Carlton and Granada. All the Jewish broadcasters in Britain and their associate bodies are aligned to the CDN.

Express Newspapers owns the Daily Express, the Sunday Express and the Daily Star, all of which have a national circulation. The Daily express had an average daily circulation of 927, 785 in the six months to April 2002, being Britain's second leading mid-market paper, after the Daily Mail. The Sunday Express had an average circulation of 842, 003 in the same period, and the Daily Star 828, 823. All together Express Newspapers distributes an average 13 million newspapers in Britain per week.

Express Newspapers was bought in November 2000 by Northern and Shell, all owned by the Jew Richard Desmond. Desmond is a "Porno King" who made his personal fortune of £150 million selling pornography, which shows the sort of filth who are allowed to control the media in Britain. He also owns the porno magazines "Big Ones" and "Asian Babes", as well as the porno satellite stations "Television X" and "The Fantasy Channel" and perverted "sex" sites on the internet. He has been to tea with the Queen, and the Duke of Edinburgh officially opened the Docklands HQ of his porno company. He donated £100,000 to Blair's Jew Labour in return for them not opposing his acquisition of Express Newspapers, which is small fry compared to the £30 million "raised" for Jew Labour by the Jew "Lord" Levi "Moneybags", as he is known, their chief fundraiser who effectively owns the Party - and the £9 million given them over the last five years by the Jew "Lord" David Sainsbury, who left his family's supermarket chain in 1998, taking £1.3 billion of shares with him and who was Jew Labour's largest donor in 2001. Why do the Jews so like New labour? As the Jew Peter Mandelson explained in 1998, the Party "is intensely relaxed about people getting filthy rich", and indeed, Blair phoned Desmond to invite him over to tea at Downing St. the day the pornographer's acquisition of Express Newspapers went through. Desmond has attempted to stave off somewhat criticism regarding his connection to the porn business by threatening to expose irregularities involving members of the family who own Associated Newspapers, who were exposing him, no doubt for their own financial profit, as they own the Daily Mail which is similar in type and readership to the Express. They have now agreed never to mention his porn company and all of their writers are gagged.

The zionist Jew Rupert Murdoch's News Corporation owns News International, which owns the Sun, the Times, the Sunday Times and the News of the World, all of which have a national circulation. In the six months to October 2001, News of the World had an average daily circulation of 4,042,714 and the Sun of 3,507,176, being the two best selling daily papers in Britain with a joint average daily circulation of over 7.5 million copies, with perhaps twice that many people actually reading them. The Sunday Times had an average weekly circulation of 1,383,683, being the best selling Sunday broadsheet, and the Times a daily circulation of 717,657, being the second best selling daily broadsheet. Altogether, News International distributes over 50 million newspapers a week in Britain.

Another major newspaper group in Britain is Telegraph Group Limited, which is owned by Hollinger International Inc. In 2000, Hollinger sold its major Canadian newspapers for US$2.1 billion to CanWest Global Communications Corporation, which is owned by the Jew Israel Asper, who alone owns over 60% of Canada's newspapers and other media outlets, including 14 metropolitan dailies and 128 local newspapers across that country. However, Hollinger still has dozens of papers in the US. The Chicago Sun Times and the Telegraph newspapers are its main assets. It also owns the Jerusalem Post, the Jerusalem Report, Shaar Lamatchil (Israel), This Week in Israel, the Student Post (Israel), and the "Christian Jerusalem Post". Its Telegraph Group owns the Daily Telegraph, the Sunday Telegraph, the Weekly Telegraph, the Spectator magazine as well as other, lesser media interests, including the Saturday Telegraph, all of which named newspapers have a national circulation. In the six months to October 2001, the Daily Telegraph had a daily circulation of 1,023,510, being the best selling broadsheet in Britain, ahead of the Jew Murdoch's Times; and the Sunday Telegraph a had weekly circulation of 812,613, being the second best selling Sunday broadsheet, after the Jew Murdoch's Sunday Times. The Spectator magazine had an average weekly sale in the six months to 30-Jun-2001 of 60,776. Altogether, the Telegraph Group distributes about 7 million papers a week. Hollinger International lost £99 million in the third quarter of 2001.

The Telegraph Group and Hollinger International belong to the openly Shabbat Goy, the Canadian Conrad Black, Chief Executive Officer of Hollinger. "Mrs Black" is the Jewess Barbara Amiel. Conrad Black is a raving Zionist; he is also "still the third biggest newspaper magnate in the world" according to the Media Guardian. Black referred to the Palestinians in his Jerusalem Post in 1993 as "vile and primitive", while "Mrs. Black", the Jewess Barbara Amiel likened them to "animals" in the November 7, 2000 edition of their Telegraph.

The "flag ship", national circulation newspaper of Associated Newspapers is the Daily Mail, which had an average daily circulation of 2,477,416 in the six months to October 2001, while the company claims an actual daily readership of 5 million during the week and 6 million on Saturdays. It has a weekly circulation of around 15 million and is Britain's leading mid-market paper. The Managing Director of the Daily Mail is the Jew Guy Zitter.

...
I'm Aaron Cohen and you're reading the Cohen Report.

Labels: , , , , , , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home